.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاريجاني: مدرك كردان برايم مهم نبود/ كانديدا نمي شوم

علي لاريجاني گفت: من در انتخابات آينده رياست جمهوري كانديدا نمي شوم، بارها اين مساله را گفته ام.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس در پاسخ به سوالي درباره احتمال نامزدي اش براي انتخابات آتي رياست جمهوري اظهار داشت: من در انتخابات آينده كانديد نمي شوم، بارها اين مساله را گفته ام و چيز پنهاني نيست.

وي در پاسخ به اين سوال كه اگر مصلحت اقتضا كند و بر شما تكليف شود آيا باز هم در انتخابات شركت نمي كنيد؟گفت: حال كه تكليف نشده است، خيالتان راحت باشد. آنقدر در ميدان هستند كه نياز به اين چيزها نيست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: الان مسئله فرد مهم نيست، بلكه فكرها و تئوريها اهميت دارد.

لاريجاني در ارزيابي خود از انتخابات آينده رياست جمهوري و وحدت اصولگراها و تعدد كانديداها اظهار داشت: البته بايد به صحنه انتخابات در ماههاي آينده نگاه كرد، اما آن چيزي كه من فكر مي كنم براي شأن و آينده ايران مفيد است، فارغ از اين مناسبات شكل گرفته سياسي در شرايط فعلي است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان كرد: در سه دهه گذشته، رقابت ها جنس بسيط داشت؛ يك طرف اصلاح طلب يا دوم خردادي ها بودند و آن طرف عده اي ديگر اصولگرا و راست محسوب مي شدند كه اين جناح بندي ها يك كارآمدي و ناكارآمدي هايي داشت.

وي افزود: الان به دهه چهارم انقلاب رسيديم و يك نگاه به صحنه بين الملل و مسائل منطقه اي و توفيق ها و عدم توفيق هايي كه در صحنه اقتصادي داشتيم، يك خط استراتژيك جديدي را به ما نشان مي دهد و اگر از نظر ملي به صحنه رقابت ها نگاه كنيم بايد روي مسائل ملي تاخت و تاز جناحي نشود، زيرا اگر اين مألفه رعايت نشود نظام واقعاً ضرر مي كند.

برايم مهم نبود كردان چه مدركي دارد

لاريجاني در ادامه اين گفتگو درخصوص برخي اظهارنظرها درخصوص مدرك كردان و مقصر جلوه دادن وي دراين خصوص گفت: فكر مي كنم واقعيت ها به مرور خودش را نشان مي دهد زيرا ميدان عمل و نقش آفريني ها روشن است.

لاريجاني با بيان اينكه البته آقاي كردان فردي پركار است، اظهار داشت: ايشان در زمان مسئوليت من در صدا و سيما پركار و پرتلاش بودند. در لابلاي اين اظهارنظرها بعضي از حقوق افراد هم ضايع مي شود، اما به هر حال معرفي ايشان توسط رئيس جمهور انجام شد و در انتخاب ايشان من نقشي نداشتم.

وي افزود: ظاهراً رئيس جمهور هم از مدرك ايشان اطلاع نداشتند، بنده هم از اين موضوع بي اطلاع بودم چون مدتي كه ايشان در راديو و تلويزيون كار مي كردند، من مي دانستم ايشان بعنوان معاون اداري مالي زحمت زياد مي كشد و هيچ وقت هم برايم مهم نبود كه ايشان چه مدركي دارند.

رئيس مجلس ادامه داد: در مورد اينكه ايشان مدركشان را از كجا گرفتند نه تنها در مورد ايشان بلكه در مورد هيچ يك از مديران سوال نكردم زيرا رئيس صداوسيما پرونده كارگزيني تشكيل نمي دهد.

لاريجاني خاطر نشان كرد: بعد از اينكه كردان از مجلس راي اعتماد گرفت، ديدم مطالبي در مورد مدرك ايشان مطرح مي شود و به همين دليل احساس وظيفه كردم كه مطلب روشن شود، زيرا حق مجلس مي دانستم كه از درستي و يا نادرستي اين موضوع آگاه باشد بنابراين به كميسيون آموزش و تحقيقات ماموريت داديم تا موضوع را بررسي كنند و آقاي عباسپور با بررسي كامل موضوع گزارش خود را دادند و چون دليلي براي كتمان چنين چيزهايي نمي ديدم اين گزارش در مجلس قرائت شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: گزارش آقاي عباسپور نشان مي داد يك خللي در مدارك ايشان وجود دارد البته اينكه مي گويند ايشان مدركش را جعل كرده است درست نيست؛ زيرا كسي اين مدرك را جعل كرده است و خود ايشان در اين قضيه دخيل نبوده است لذا در مورد مدرك دكترا اشكال به واسط بود نه خود ايشان.

وي افزود: بنظر من يك نقصي هم در كار آقاي كردان بود و آن اينكه ايشان حداقل بايد مجلس را از اين قضيه مطلع مي كرد كه اين كار را نكرد. به هر حال ايشان خدمت هم كردند اين نقص را هم داشتند و نبايد خدماتش را ضايع كرد. نقصي ديگر هم به شرايط بيرون وارد است كه بعضي ها فضا را غبارآلوده مي كنند، در عين حال مجلس حق دارد در اين قضيه حساس باشد و اين حساسيت ضعف مجلس نيست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اينكه گفته مي شود اين موضوع مربوط به مجلس است بايد بگويم كه اولا به دولت مربوط است؛ دولت ايشان را معرفي كرد مجلس هم وظيفه خودش را داشت در واقع يك شانس مجلس دارد و يك شانس دولت و نبايد در اين قضيه خللي به كسي شود.

لاريجاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه مردم از مجلس توقع دارند در بعد نظارتي اقداماتي از قبيل استيضاح و غيره را انجام دهد، آيا اقدامي در اين جهت صورت گرفته است؟ با تاكيد بر اينكه در اين مورد استيضاح را حق مجلس مي دانم، گفت: اين توقع بلاوجه نيست ولي در اين قضيه اول توقع از شخص ايشان است، توقع بعدي از دولت است و در مرتبه سوم توقع از مجلس است و فوري نبايد سراغ مرتبه سوم رفت. بنابراين بايد با يك عقلانيتي اين مسئله حل بشود ضمن اينكه اين توقع از مجلس را نفي نمي كنم.

وي افزود: اين موضوع در مجلس مطرح است. من اين حق را براي مجلس محفوظ مي دانم، اما دليلي ندارد براي حل اين مسائل ابتدا سراغ نقطه آخر را بگيريم، اگر نقاط اول و دوم حل نشود نقطه سوم سرجايش است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.186 seconds.